Op 2 April 1970 is de afdeling volleybal van SV Kronenberg opgericht onder de naam "Set Point".
Het initiatief kwam van R.K.V.V. Kronenberg en de K.P.J.
Het eerste bestuur bestond uit:

• P Aerts (voorzitter)
  • Mevr. Kemmelings-Jacobs
  • J. van den Beuken.

De gymzaal was eigenlijk te klein daar deze maar 18 meter lang is, en 22 meter lang moet zijn. In de Lagere klassen waar Set Point toen in speelde, mochten er toch competitie wedstrijden gespeeld worden. Als clublokaal werd Café Philipsen (Ummenthun) aangehouden. Wat het tenue betreft werd in verband met het oprichten van een gezamenlijke sportclub voorgesteld om voor dezelfde kleuren te kiezen als de voetbalclub. Shirt: oranje, broek: wit, kousen: oranje. Het eerste seizoen startte in 1970-1971 met één heren en één dames team. Beide teams sloten het seizoen als laatste in hun poule af. De inmiddels opgerichte jeugdafdeling zorgde op het toernooi in Horst voor de eerste beker. Ze werden derde en de eerste beker voor Set Point was een feit! Het dames team zorgde op hetzelfde toernooi met een tweede plaats voor de tweede beker. In het seizoen 1972-1973 werden de heren bijna kampioen. Ze verloren geen enkele wedstrijd, wel werd er vier maal gelijk gespeeld. De promotie naar de derde klasse was een feit. In het seizoen 1972-1973 werden het dames 1 team ongeslagen kampioen!! De kleuren van het tenue veranderden in het seizoen 1978-1979. Shirt: rood met een zwarte streep, broek: zwart, kousen: rood. Set point was midden jaren tachtig een bloeiende vereniging, met maar liefst vier dames-, twee heren-, twee dames recreanten en twee heren recreanten teams. De jeugd afdeling floreerde met A-, B-, C-, D-, en E teams.

Eind negentiger jaren bestaat Set Point nog uit twee heren recreanten teams en twee dames recreanten teams. In 2007 valt er nog een heren recreanten team weg, waardoor het aantal teams afneemt van 4 naar 3.

Van maart 2011 tot en met maart 2012 wordt de oude gymzaal afgebroken en wordt een nieuwe BMV gebouwd: de nieuwe basisschool en een nieuwe gymzaal worden aan de bestaande zalen van het gemeenschapshuis gebouwd, welk daarvoor ook een nieuw uiterlijk moet krijgen. De entree en foyer worden verbouwd om alles te kunnen koppelen.

Vanaf de oorspronkelijke planning die in 2010 zou starten trainen en spelen de heren recreanten in Sevenum, trainen samen met de heren recreanten van Athos. De dames recreanten overbruggen het seizoen 2011-2012 in Helden in gymzaal "De Liaan", waar ze trainen en hun wedstrijden spelen.

In het voorjaar van 2012, als de nieuwe BMV klaar is, melden zich een aantal jongere dames die in Kronenberg weer senioren willen spelen in de NeVoBo competitie. Deze dames willen graag samen volleyen en zoeken daarvoor een kleinere vereniging zodat ze dan niet uit elkaar getrokken worden in verschillende teams. In enkele start-gesprekken waarin blijkt dat het niet een bevlieging is die maar een jaartje duurt wordt de knoop doorgehakt en wordt een dames senioren team bij de NeVoBo aangemeld om aan de competitie seizoen 2012-2013 deel te nemen. Nog voor begin van het seizoen 2012-2013 willen zich nog meer leden melden.

Voor aanvang van het seizoen 2013-2014 is het mogelijk weer 2 dames senioren teams aan te melden. Hoewel af en toe de onderlingen uitwisselbaarheid zoals volgens de reglementen toegestaan moet worden toegepast is het toch mogelijk het hele seizoen vol te maken. Maar aan het einde van het seizoen blijkt dit voor veel leden toch een te grote opgave en stopt een aantal. Daarom blijft er voor het volgende seizoen maar een team over.

Tot en met seizoen 2017-2018 draait dit team in de derde klasse mee in de top van de poule, varierend van 4de tot 2de plaatsen in de ranglijst. Aan het einde van het seizoen 2017-2018 is een aantal van de leden "uitgewaaierd" en moeten we helaas weer afscheid nemen van het senioren volleybal. Een deel van de dames stapt over naar de recreanten die hierdoor aanvulling krijgen.