Verslagen Kronenberg 2:

Programma, uitslagen en stand

Programma, uitslagen en stand zijn terug te vinden op voetbal.nl

 

Shirtsponsor

Trainingsavonden

Dag Tijdstip Veld
Dinsdag 20.00 - 21.30 B-veld
Vrijdag 19.30 - 21.00 B-veld

Verslagen Kronenberg 1:

Programma, uitslagen en stand

Programma, uitslagen en stand zijn terug te vinden op voetbal.nl

 

Shirtsponsor

                   

 

Trainingsavonden

Dag Tijdstip Veld
Dinsdag 20.00 - 21.30 B-veld
Vrijdag 19.30 - 21.00 B-veld

Hieronder tref je een aantal standaardformulieren aan die je kunt gebruiken indien van toepassing.

Aanmeldformulier

Afmeldformulier

Teruggave formulier contributie

Declaratieformulier

De voetbalvereniging werd opgericht op 25 juni 1932. Hiervoor bestond er al ca. 5 jaar een \"wilde voetbalclub\", die onder de naam ORANJE van tijd tot tijd activiteiten ondernam. Ook toen was het clubtenue al oranje/wit.

De 1e voorzitter was Thom Mennen en 1e secretaris werd Jan Kurvers. De naam van de voetbalclub was toentertijd RKVV Kronenberg.

Na de oorlog werd een nieuw bestuur gekozen: J. Kurvers (voorzitter), W. Philipsen, H. Sijbers, P. Huys en H. Bolderdijk.

In 1954 kwam W. Janssen in het bestuur.

Op 23 okt. 1955 werd het nieuwe terrein in gebruik genomen.

In 1958 werd pastoor Naus de geestelijk-adviseur.

In 1963 werd weer een nieuw bestuur gekozen met o.a. W. Janssen (voorzitter), P. Aerts (secretaris), A. v.d. Hulst en J. Billekens.

Op zondag 14 augustus 1966 werd het huidige sportpark met veel feestvertoon in gebruik genomen.

Op 26 aug. 1971 werd een speciale vergadering belegd van de drie Kronenbergse verenigingen (voetbal-volleybal-beugelen) en na stemming was de fusie een feit. Zo ontstond \"SPORTVERENIGING KRONENBERG \". Opmerkelijk is dat J. Kurvers en ook W. Janssen zeer lange tijd een bestuurlijke functie hebben vervuld. J. Kurvers is zelfs 22 jaar voorzitter geweest, terwijl hij ook nog eens 26 jaar als scheidsrechter in touw is geweest. Ook W. Janssen heeft zich in het verleden zeer verdienstelijk gemaakt, naast bestuurslid verder ook o.a. tot 2003 als jeugdleider.

De jeugdafdeling werd opgericht op 28 augustus 1963 onder de naam RKVV Kronenberg. Het eerste jeugdbestuur bestond uit: A. Kurvers (voorzitter), J. Trines (secretaris), P. Droog en Chr. Nellen (bestuursleden) en toezichthoudend lid : P. Aerts. Het ledenaantal was 30.

Dit infoboekje verteld je alles wat je moet weten van SV Kronenberg afdeling voetbal.

 

Infoboekje 2015-2016

 

 

De jeugdafdeling van de afdeling voetbal heeft ongeveer 85 jeugdleden. Deze jeugdleden zijn verdeeld over 10 jeugdteams, verdeeld over F (de jongste jeugd vanaf 5 ½ jaar) tot A (de oudste jeugd, tot 19 jaar).

De vereniging spant zich in om in het jeugdvoetbal te zorgen voor een goede opleiding en begeleiding van de speler / speelster, waarbij elke speler / speelster even belangrijk is en zo veel mogelijk plezier moet kunnen beleven aan de voetbalsport. Tevens streven we ernaar dat elke speler / speelster zoveel mogelijk in een team staat welk past bij zijn / haar spelniveau. In de praktijk betekent dit dat spelers / speelsters niet altijd bij leeftijd genoten en/of vriendjes ingedeeld staan.

Naast wedstrijden worden er diverse nevenactiviteiten georganiseerd. Deelnemen hieraan is niet verplicht, doch wel wenselijk, b.v. zaalvoetbal, winteractiviteiten, kamp, toernooien en kantinespelen.

Om dit alles mogelijk te maken zal ook de jeugdspeler een bijdrage moeten leveren. Dit betekent onder meer het volgende:

  • Op tijd zijn bij de trainingen en wedstrijden. Bij verhindering voor training op tijd afmelden bij een van de trainers. Bij verhindering voor wedstrijden op tijd afmelden bij de leid(st)ers.
  • Regelmatig en met inzet trainen.
  • Zorg voor het in goede staat verkeren van het tenue en de voetbalschoenen.
  • Schoenen met vaste noppen zijn het beste voor je voeten. (zeker tot 12 jaar)
  • Het dragen van scheenbeschermers is verplicht (Ook bij de F-groep).
  • De aanwijzingen van de leiders en trainers opvolgen.
  • Het veld en de gebouwen netjes houden. Dit houdt in dat onder andere de kleedlokalen na een wedstrijd of training door jeugdspelers gepoetst worden.
  • Zuinig zijn op de ballen en andere materialen.
  • Gedraag je correct tegen je medespelers, tegenspelers, scheidsrechters, enz.
  • Douchen is verplicht na training en wedstrijd. I.v.m. hygiëne zijn badslippers verplicht !!!
  • Doe kettinkjes, horloge,ringen, e.d. af.
  • Laat de trainer en leider weten als je nog meer aan sport doet. Dan kan hij er rekening mee houden.
  • Heb je wensen, een idee of problemen, praat er over met je leider of trainer. Helpt dat niet, dan kun je contact opnemen met de jeugdcommissie.
  • Voor roken en voor het gebruik van alcohol geldt, dat dit voor geen enkele jeugdspeler is toegestaan tijdens training of wedstrijd en nooit in het kleedlokaal.
  • Het wedstrijdtenue bestaat uit een oranjeshirt, witte broek en oranje lange sokken. Een eventuele sliding broek moet ook wit zijn (zelfde kleur als broek). Indien een jeugdteam speelt in gesponsorde shirts is aanschaf van een eigen shirt niet nodig. Alle jeugdteams hebben in dit seizoen een shirt sponsor of een shirt van de vereniging. Dit betekent dat aanschaf van een eigen shirt/tenue niet nodig is. Speel met het shirt in de broek en niet met afgezakte kousen.
  • Voor vervoer naar uitwedstrijden wordt door de leid(st)ers een rijschema gemaakt. Om berichten door te geven, bijvoorbeeld afgelastingen, wordt tevens een telefoonketting gemaakt. Telefoonketting en rijschema ontvangt u aan het begin van de competitie.(aug-sept en feb-maart)
  • Het vertrekpunt bij uitwedstrijden is \'het bordje\' bij de kerk in Kronenberg. Voor de combinatie teams met Sparta\'18 (A, B en C-teams) wordt dit onderling afgesproken.
  • De A-, B- en C- junioren spelen in combinatie teams met Sparta\'18.
  • In het algemeen zullen nieuwe F-spelers eerst bijna een half jaar mee trainen alvorens (regelmatige) deelname aan wedstrijden mogelijk is. Het eerste halfjaar is het lidmaatschap gratis.
  • Een voetbalseizoen loopt ongeveer van augustus tot juni.
  • Publicaties worden in het algemeen in het Klökske en op de site geplaatst. Hierbij geldt dat de site de meest actuele informatie zal bevatten, denk hierbij aan afgelastingen en/of wijzigingen.

Vervoer naar wedstrijden
Voor het vervoer naar wedstrijden die vanwege de afstand niet per fiets bezocht kunnen worden, wordt een beroep gedaan op de ouders. Alle ouders ontvangen aan het begin van de najaars- en voorjaarsreeks van de leiders van het team een rijschema. In dit schema wordt aangegeven wanneer de ouders geacht worden te rijden. Is men onverhoopt verhinderd, gelieve dan te ruilen met een andere ouder of voor vervangend vervoer te zorgen. Geef wijzigingen a.u.b. wel door aan een van de leiders. De rijdende ouders / chauffeurs zijn / blijven verantwoordelijk voor een veilig vervoer!! Ouders die niet in bezit zijn van een auto kan een bijdrage in de vervoerskosten gevraagd worden.

Afgelastingen
Afgelastingen van trainingen of wedstrijden (vanwege slecht weer of buitengewone omstandigheden) worden in het algemeen via de telefoonketting doorgegeven. Deze ketting geldt niet bij algehele afgelastingen. Indien er sprake is van een algehele afgelasting van wedstrijden door de KNVB, wordt van de afgelasting melding gemaakt via teletekst. De Kronenbergse jeugdteams vallen onder district Zuid 2

Contactpersoon vragen van nieuwe jeugdleden: Inge van Lier: 06-52504795

De accommodatie van SV Kronenberg:

SPORTPARK "DE HEESBERGEN"
Meerweg 71
5976 NS Kronenberg
Tel: 077-4672723

 

accomodatie


Grotere kaart weergeven

Kantine

De kantine is in principe geopend op:

  • Dinsdag en Vrijdag; Na afloop van de senioren training
  • Zaterdag; Tijdens en na de jeugdwedstrijden
  • Zondag; Tijdens en na de seniorenwedstrijden
Doordeweeks en op de zondagen wordt de kantinedienst ingevuld door een team van vrijwilligers. Op de zaterdag zal de kantinedienst, tijdens activiteiten voor de jeugd, worden ingevuld door de ouders van de jeugdleden. Hiervoor wordt bij aanvang van het seizoen een werkrooster gemaakt en verdeeld onder de leden.

Meer informatie over kantinediensten!

DAG
SLUITINGSTIJD
Dinsdag 23:00 uur
Vrijdag 00:00 uur
Zaterdag 18:00 uur
Zondag 19:00 uur

SV Kronenberg wil ieder lid de optimale mogelijkheid bieden te genieten van de voetbalsport. Een vereniging waar iedereen zich thuis kan voelen, ongeacht de voetbalcapaciteiten en culturele achtergrond. Wij willen een actieve, bruisende en sportieve vereniging zijn die op basis van goede ontwikkelingsmogelijkheden voor de leden herkend wordt als een aantrekkelijke club.

Wat verstaan we onder waarden, normen en Fair Play?

  • Waarde: een principe wat mensen belangrijk vinden om na te streven; het geldt als een richtsnoer voor het handelen.
  • Norm: een gedragsregel, waar men zich aan dient te houden in de omgang met anderen.
  • Fair Play: eerlijk spelen (je speelt volgens de gemaakte afspraken om de sport die je beoefent, voor zoveel mogelijk mensen aantrekkelijk en plezierig te houden).

Waardering

Veel leden zetten zich op positieve wijze in voor hun club. Van bestuurslid tot jeugdleider en van kantinemedewerker tot commissielid. Hét fundament van iedere sportvereniging. Ze doen dat veelal met een hartverwarmende inzet. Het is belangrijk om oog te hebben voor de inzet van al die vrijwilligers. Waardering hiervoor doet wonderen. En als er eens een foutje wordt gemaakt, is begrip belangrijk. Immers, wie werkt laat wel eens een steekje vallen. Het blijft mensenwerk!

Waar draait het om?

Ieder weekend worden er vele wedstrijden gespeeld. Veel zaken gaan – vooral dankzij de inzet van voetballers en andere betrokkenen – naar behoren. Sport wordt daar beoefend zoals de bedoeling van het spel is. Toch gebeuren er soms rondom de voetbalvelden dingen die het voetbalspel in een kwaad daglicht stellen. Hierbij kan gedacht worden aan zaken als pesten, discriminatie, racisme, (seksuele) intimidatie en zinloos geweld.

"De sportvereniging is een afspiegeling van de maatschappij" mag niet de dooddoener zijn waarmee "begrip" gevraagd wordt voor deze ontwikkelingen. Integendeel !

Meer informatie over de gedragsregels!

Hieronder vind je een overzicht van alle commissies:

SPONSOR COMMISSIE
Niels van de Munickhof
Thijs van Dinther
Johan Engels

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

TERREIN COMMISSIE
Piet Vullinghs
Grad Janssen
Piet Verstegen
Luuk Jenniskens
Peter Huijs

 

TECHNISCHE COMMISSIE
Theo Herraets
Frans van Dinther

 

WSA COMMISSIE
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
De WSA (WinterStop Activiteiten) commissie organiseert diverse activiteiten voor de SV-jeugd die tijdens de winterstop (dec-feb) worden gehouden. Voorbeelden hiervan zijn spellenmiddag voor de kleinere jeugd of 'tour of duty'-survivaltochten in het bos voor de grotere jeugd. De WSA activiteiten worden elk jaar weer goed gewaardeerd door de jeugd.  

 

Hieronder vind je de namen en functies binnen het bestuur, en de diverse commissies

Afdeling Voetbal
 Joep Peeters  Voorzitter
 Bart Vermeulen  Secretaris
 Xander Engels  Wedstrijdsecretaris
 Luuk Maas  Bestuurslid
 Pim Wijnhoven  Bestuurslid
 Roy Oomen  Bestuurslid

Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Email wedstrijdsecretariaat: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Sponsorcommissie
 Thijs Janssen
 Nick Philipsen
 Niels van den Munckhof

Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Terreincommissie
 Piet Vullinghs
 Grad Janssen 
 Luuk Jenniskens
 Piet Verstegen 
 Peter Huijs

 

Activiteitencommissie
 Niek Pouwels
 Lars Janssen 
 Max Vullings
 Willem Philipsen
 Yorn Thijssen
 Willem Mulders
  HOOFDSPONSOR   STERSPONSOR
az drotech